أرشيف ســكاريت

أرشيف منتديات ســكاريت
 
hmالرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتدخولالتسجيل

شاطر | 
 

 أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟

اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   السبت أغسطس 09, 2008 6:36 pm

:: باسم الله الرحمن الرحيم ::

النهارده معايا لعبة جديدة ليكم ،، وفكرتها جديدة بالنسبة لسكاريت

| شرح اللعبة |
كل واحد هيدخل هيحط مجموعة صور بتدل على مثل معين
مثلاً لو أنا حطيت صورة صقر وصورة واحد بيشوي
يبقى المثل إللي ميعرفش الصقر يشويه
وكده أنا هحط صور وإللي بعدي هيقول ده بتدل على أي مثل
وهو بدوره يحط مجموعة من الصور ،، وكده ...
ويستحسن إن الصور تكون بترتيب ذكرها في المثل
------------------------

وأنا أبدأ الأول وده هي مجموعة الصور بتاعتي







يلا عايز أشوف مشاركتكم معانا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
blacktiger2010
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 329
العمر : 29
سنة كام : سنه تانيه
كلية اية : طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 03/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأحد أغسطس 10, 2008 1:41 am

لعبه جامده ياميدو بس ايه رايك انك انت الى تحط كل الصور

المثل
القرد فى عين امه غزال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأحد أغسطس 10, 2008 6:55 am

بص يا تايجر أنا موافق إني أفضل أحطلكم في الصور ،، بس لو حد عايز يحط ،، يحط عادي
وده المجموعة التانية من الصور





والمثل هو ؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
lolo
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

انثى
عدد الرسائل : 410
العمر : 29
سنة كام : تالتة
كلية اية : medicine
المزاج : very good
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 13/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأحد أغسطس 10, 2008 10:42 pm

ممممممممممم ممكن جه يكحلها عماها
وياريت يا ميدو انت اللى تحط الصور عشان فعلا بتجيب صور معبرة
وشكرا على اللعبة اللذيذة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأحد أغسطس 10, 2008 11:30 pm

صح يا لولو ،، وأنا معنديش أي مانع إني أحطلكم الصور ،، وإذا أي حد حب يحط يحط عادي
وده المثل الـ 3





يا ترى إيه هو المثل ؟؟


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
nona
سوبر سكروت
سوبر سكروت
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1662
العمر : 29
سنة كام : 3rd year
كلية اية : Faculty of medicine
المزاج : cool
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 16/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الإثنين أغسطس 11, 2008 12:06 am

اللعبة حلوة اووووي بجد
والمثل هوه ابن الوز عوام



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
blacktiger2010
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 329
العمر : 29
سنة كام : سنه تانيه
كلية اية : طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 03/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الإثنين أغسطس 11, 2008 1:18 am

المثل
على قد لحافك مد رجليك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الثلاثاء أغسطس 12, 2008 12:00 am

ده إنت شغال 10/10 يا تايجر في اللعبة ده
طب شوف المثل ده هتعرفه ولا لأ





بعتذر ولكن أنا ملقتش صور أفضل عشان أحطها للمثل ده ،، بس إنتوا حاولوا تعرفوه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
kaito kid
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

انثى
عدد الرسائل : 156
العمر : 28
سنة كام : 3rd year
كلية اية : طب عين شمس
المزاج : confused
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 08/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الجمعة أغسطس 15, 2008 6:44 pm

افتكر انها لو ليك عند الكلب حاجة قوله يا سيدي.......
مش عارفة صح ولا غلط..........
بس علي العموم اللعبة عاجباني اوي rolling
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   السبت أغسطس 16, 2008 7:09 pm

صح يا kaito kid هو ده فعلاً المثل
والحمد لله إن اللعبة عجباكي
وده المثل إللي بعده








ملقتش صورة لنوع الطائر المظبوط فحاولوا ،، وإن شاء الله هتعرفوه ؟؟

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
blacktiger2010
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 329
العمر : 29
سنة كام : سنه تانيه
كلية اية : طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 03/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   السبت أغسطس 16, 2008 7:11 pm

الى معاه مال ومحيره يجيب حمام ويطيره Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   السبت أغسطس 16, 2008 7:22 pm

صح يا تايجر ،، ده أنا لسة حاطط الصور
مش مهم أنا هأدورلكم على صور تانية لمثل جديد
وعلى فكرة في صورة تانية للمثل وهي
إللي معاه قرش ومحيره يجيب حمام ويطيره
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
blacktiger2010
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 329
العمر : 29
سنة كام : سنه تانيه
كلية اية : طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 03/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   السبت أغسطس 16, 2008 7:27 pm

اقتباس :
إللي معاه قرش ومحيره يجيب حمام ويطيره

ايه دا ايه ده
انت كده هتبوظ اللغه دى حاجات مسلم بيها
بالتالى ماينفعش نغير كلمه مال ونحط قرش
دى حاجه كده كلها على بعضها
..................
دانت هتشوف معايا ايااااااااااااااام Twisted Evil
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   السبت أغسطس 16, 2008 8:15 pm

وأنا مستني الأيام ده Twisted Evil
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
Enchanted
سكروت غامض
سكروت غامض
avatar

انثى
عدد الرسائل : 28
العمر : 26
سنة كام : لسة بدري
كلية اية : نفسي في طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 06/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأحد أغسطس 17, 2008 6:52 am

لعبة حلوة أووووي
مخك فتح يا ميدو بعد الثانوية العامة Very Happy Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأحد أغسطس 17, 2008 6:25 pm

كويس إن اللعبة عجبتك يا إنشانتد ،، وترقبوا المثل الجديد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
blacktiger2010
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 329
العمر : 29
سنة كام : سنه تانيه
كلية اية : طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 03/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأحد أغسطس 17, 2008 6:28 pm

ياحبيبى بسرعه
انا حامى انا نار انا ولعه انا دينامووووووووو
وووووووووشك ووووووشك وووووووووووشك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Enchanted
سكروت غامض
سكروت غامض
avatar

انثى
عدد الرسائل : 28
العمر : 26
سنة كام : لسة بدري
كلية اية : نفسي في طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 06/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأحد أغسطس 17, 2008 10:27 pm





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الإثنين أغسطس 18, 2008 11:34 am

أنا عرفت المثل خلاص ،، بس هاستنا يمكن حد تاني يعرفه Smile وشكراً يا إنشانتد على المثل Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
Enchanted
سكروت غامض
سكروت غامض
avatar

انثى
عدد الرسائل : 28
العمر : 26
سنة كام : لسة بدري
كلية اية : نفسي في طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 06/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الثلاثاء أغسطس 19, 2008 11:34 pm

أعتقد يا برنس ميدو إنك معرفتهوش لوحدك ده شيء أنا متأكدة منه مين قالك بقى ؟؟؟؟
يلا يابلاك تايجر مش إنت برضو مولع نار قول المثل ده إيه؟ Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
blacktiger2010
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 329
العمر : 29
سنة كام : سنه تانيه
كلية اية : طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 03/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأربعاء أغسطس 20, 2008 12:13 am

ليه بس الاحراج ده يا اينشتيد دنا حتى بقول عليكى طيبه
انا من ساعه ماشفت المثل ده وانا مش عاوز ادخل الموضوع ده
اوعى تفهمينى غلط انا قصدى مش عاوز ادخل عشان مااحلوش وادى فرصه لناس تانيه تفكر وتحيله
.............................
مش انت عرفته ياميدو طب قوله وانا اقولك صح ولا غلط
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Prince MiDo
سكروت جامد
سكروت جامد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 686
العمر : 28
سنة كام : إعدادي
كلية اية : هندسة القاهرة
المزاج : رايق
إحترام قوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 02/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الجمعة أغسطس 22, 2008 2:15 pm

أولاً أنا مش عارف إيه إللي خلاكي تقولي كده يا إنشانتد
بس لعلمك أنا ثقافتي في الأمثال أصبحت كبيرة
لأني
كنت بأجهز للعبة ده
no no ،، وأما بالنسبة ليك يا تايجر
فالمثل هو : في الوش مراية والقفا سلاية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://Sakareet.fullsubject.net
blacktiger2010
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 329
العمر : 29
سنة كام : سنه تانيه
كلية اية : طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 03/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   السبت أغسطس 23, 2008 2:09 pm

اقتباس :
فالمثل هو : في الوش مراية والقفا سلاية

ها .ايه .هو فى ايه
ايه المثل ده

برافو عليك ياميدو اجابه صحيحه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dr.lolo
سكروت صغنن
سكروت صغنن
avatar

انثى
عدد الرسائل : 79
العمر : 29
سنة كام : tanya
كلية اية : طب عين شمس
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 16/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الأربعاء سبتمبر 10, 2008 9:53 pm

اللعبة وقفت ليييييييييييييية Question
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
EMAN
سكروت شغال
سكروت شغال
avatar

انثى
عدد الرسائل : 164
العمر : 29
سنة كام : second
كلية اية : medicine
المزاج : goooooooooooooooooooood
إحترام قوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

نقاط : 0
تاريخ التسجيل : 08/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟   الجمعة سبتمبر 19, 2008 9:04 pm

شكرا ياميدو على الفكرة
بس فين المثل اللى بعده

---------------------------------
سبحان الله عددماكان وعددماسيكون وعددالحركات وعددالسكون..................................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
أمثال وصور ،،، هتعرف ولا لأ ؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
أرشيف ســكاريت :: من كل بستان زهرة :: سـكـــــاريــــــت بارك-
انتقل الى: